be strong.

Har verkligen tänkt på det här länge nu, så tänkte ta upp det här i bloggen.. Fördomar. Varför har vi så mycket fördomar om folk, varför döma allt hela tiden? Jag menar bara en tjej sminkar sig liiite för mycket så ska hon bli kallad för fjortis, har hon magtröja eller push up bh så blir hon kallad slampa, har man sex är man en hora, om man läser är man en nörd, o man inte läser är man iq-befriad? Ska det vara så? NEJ. det är så fel. Vem fan har bestämt att det ska vara så? Blir så jävla arg när jag ser hur mycket skit vi tjejer ska behöva ta idag, och hur mycket skit jag fått stå ut med från människor som inte lärt sig vad respekt är. Det räcker nu.

Säger verkligen inte att jag perfekt eller inte har några brister, för visst kan jag som alla andra vara en riktig bitch i vissa sammanhang. Jag gör mina misstag precis som ni. Men är så trött på allt skitsnack, alla blickar och att vi tjejer inte bara kan hålla ihop och vara sams.

Varför kan inte alla bara få vara som dom är utan att någon ska bry sig. Om en tjej gillar att visa upp sin kropp och går runt i nätstrumpbyxor och korsett, LÅT HENNE. Alla har sitt eget liv och ska kunna göra sina egna val utan att någon ska kommentera det.






Det kommer alltid att finnas människor som kommer vilja trycka ner dig och tala om för dig att du inte har någon värdighet. Dom kommer att fortsätta sparka även då du redan ligger ner. Det är synd om dessa människor, deras självförtroende ligger på botten och dom gör att för att försöka höja sin självkänsla. Men sålänge dom gör det genom att försöka få andra att må dåligt kommer dom aldrig att lyckas. Dom kommer aldrig att nå upp till din nivå!

För hur du än väljer att se ut, vilka kläder du än har på dig, om du är blond eller brunett, rik eller fattig, svart eller vit, homo eller hetro, smal eller tjock. Det spelar ingen roll. För alla är lika mycket värda. Och just DU är unik! Var stolt över den du är.




Avundsjuka är den bästa komplimangen du kan få, trust me.. Ge fingret till dom som inte kan accepterar dig för den du är. Lev ditt liv och slösa ingen tid på människor som vill få dig att må dåligt. Fortsätt alltid kämpa och stå rak i ryggen. Låt ALDRIG någon sänka dig.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback